کد خبر: ۶۷۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۱ مهر ۱۴۰۱
به گزارش خبرخودرو، یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به توقف شاخص کل بر روی پله یک میلیون و 319 هزار واحدی گفت: نمادهای خودرویی همانند هفته گذشته در دامنه قیمتی ثابت باقی مانده است.


به گزارش خبرخودرو، یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به توقف شاخص کل بر روی پله یک میلیون و 319 هزار واحدی گفت: نمادهای خودرویی همانند هفته گذشته در دامنه قیمتی ثابت باقی مانده است.

محسن معماریان در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با بیان اینکه شاخص تا پایان ساعات کاری امروز مثبت بوده و روی پله یک میلیون و 319 هزار واحدی ایستاد، اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت، نمادهای خودرویی همانند هفته گذشته در دامنه قیمتی ثابت باقی مانده است.

وی در خصوص حجم معاملات سهام‌های خودرویی در هفته‌های اخیر گفت: حجم معاملات به نسبت حجم متعارف بسیار پایین است. به طوری که جابجایی روزانه حدود 500 میلیون تا یک میلیارد تومان برگ سبز سایپا، در پایان هفته در دامنه 178 میلیون تومان قرار گرفته و این ترتیب بر حجم معاملات سهام‌‌ ایران خودرو نیز حاکم است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر خروج تعدادی از خودروهای تولید داخل از فرآیند قرعه‌کشی و سامانه یکپارچه فروش وزارت صمت و واگذاری فروش این خودروها به سایت فروش خودروسازان افزود: این موضوع چندان در بازار سرمایه اثرگذار نبود. خبرهای خوب زمانی بر بازار اثرگذار است که نقدینگی در بازار وجود داشته باشد در حالی که به دلیل کمبود نقدینگی و ترس ناشی از اتفاقات مختلفی که در بازار وجود دارد، این بازار چندان نسبت به اتفاقات عکس‌العمل نشان نمی‌دهد.

معماریان در پایان خاطرنشان کرد: اغتشاشات اجتماعی در هفته‌های اخیر بر کل بازار سرمایه، حجم معاملات و سهام‌های خودرویی اثر گذاشت. البته این عامل در درجه دوم و سوم قرار دارد و سیاست‌های دولت در نرخ بهره، قیمت‌گذاری دستوری و ترس ناشی از ریزش بازار از عوامل اولیه تاثیرگذار بر بازار هستند. در صورتی که آشوب‌های اجتماعی در جهت آرامش سیر کند، به نظر می‌رسد روند بازار در هفته آینده مثبت باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"